13 Ocak 2011 Perşembe

AYŞE DENİZ EŞ-DOSTLA ROPÖRTAJ YAPIYOR:ESKİ TOP MODEL YENİ YOGİ DEMET YORUÇ


AYŞE DENİZ

Sevgili Demet,sen ilk önce manken olarak tanındın.Sizin dönemin mankenleri farklıydı geyiği vardır,sence de doğru mu? (Bakını:Merve İldeniz,Esin Moralıoğlu,Ceylan Saner,Deniz Pulaş vs.)

DEMET YORUÇ

Bence kesinlikle doğru. Yeni dönem mankenler bana farklı ve karakteristik gelmiyor. Neden bilmiyorum, ama hepsi birbirine benziyor. Belki estetik yaptırdıkları için, belk aynı saç rengini tercih ettikleri için belki de çok ince olmaya çalıştıklarından.
Saydığın benim dönem mankenler bakarsan hepsi birbirinden farklı ve özeller. Aynı zamanda çok yetenekli ve yaratıcıydılar. Çok da profesyonellerdi.
Belki de bizim dönemimizde bütün dünyada modeller farklıydı. Cyndi Crawfor, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Helena Christensen gibi...








AYŞE DENİZ

İkinci kimliğin ressamlık,zaten esasen resim eğitimi aldın değil mi?



DEMET YORUÇ

 Evet, eğitimliyim. Eski adıyla tatbiki, şimdiki adıyla Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi. Ergin İnan atölyesinde eğitim aldım.




AYŞE DENİZ

Peki Yogi olmaya nasıl karar verdin?Kaç senedir bu işle uğraşıyorsun ve tam olarak nereni nerene değdirebiliyorsun?

DEMET YORUÇ

 Yogi olmaya kendim karar vermedim aslında. New York'da yaşadığımız zaman kız kardeşin Berrak Yurdakul tarafından Jivamukti yoga New York stüdyosuna zorla götürüldüm. Kendisi stüdyonun yanındaki Crunch adlı spor salonunda kick box yapıyordu. Antremana gidip gelirken Jivamukti'yi görüyormuş. Merak edip girmiş, bilgi almış. 'Bence sen yogayı seveceksin, Jivamukti tam sana göre' dedi ve kolumdan tutup kaydımı yaptırdı.
Her zamanki gibi haklı çıktı...2004'den beri yoga yapıyor ve öğretiyorum. Esneklik konusunda ise acelem ve hırsım yok. Fiziksel esneklik, düşünsel esnekliği beraberinde getiriyor. Bunu yakalamak kolay değil.







AYŞE DENİZ

Vegan olduğunu biliyoruz (Bakınız:Etin yanısıra hiç bir hayvansal ürünü yemeyen arkadaşlar,süt,yumurta vs.)Hep ot hep yosun nereye kadar dediğin oluyor mu hiç?

DEMET YORUÇ

Olmaz mı? Hem de çok sık diyorum, ama hayvan etini ve hayvansal ürünleri özlemiyorum. Yalnızca yemek seçeneklerim kısıtlı olduğu için zorlandığım zamanlar oluyor. Bu durum beni yeni tarifler araştırıp denemeye itiyor, mutfakta yaratıcı olmamı sağlıyor.










AYŞE DENİZ

Son olarak senin gibi kendini Yoga,Reiki,Meditasyon,et-böcek yememe gibi konulara verecek genç arkadaşlara neler tavsiye edersin?Senden ders almak isteyenler seni nerede bulabilirler.


DEMET YORUÇ

Bu yola girenlere tavsiyem zorluklarla karşılaşınca vazgeçmemeleri.
Eğer devam ederlerse yoga onların genel düşünce kalıplarından kurtulmalarını, hayata, kendilerine, doğaya ve hayvanlara farklı bir gözle bakmalarını sağlayacak...
Benden ders almak isteyenler beni Yogaşala'nın Etiler stüdyosunda ve Acarkent'in içindeki Coliseum fitness center'da bulabilirler.


RESSAM DEMET YORUÇ'UN BİR TABLOSU

Çok teşekkürler Demet'cim.


4 yorum:

  1. seviyoruz demet hocamızın derslerini ve derslerdeki müzik seçimlerini:)

    YanıtlaSil
  2. Demet hanım hala çok güzel

    YanıtlaSil
  3. yeni yogi pek uygun bi sıfat diil bence.. yılların hocası yani.. :)

    YanıtlaSil
  4. tatlım Demetcim.. hem çok iyi manken, hem çok yetenekli bir ressam hem de çok şevkatli ve iyi bir yoga hocasısın.. her işin pek güzel senin gibi.

    YanıtlaSil