31 Ocak 2011 Pazartesi

EŞ-DOST RÖPORTAJLARI:OPERANIN GÜZEL SOPRANOSU SELVA DOLUN ERDENER


Yeni röportajımız , sevgili arkadaşım, Ankara Devlet Operası sanatçısı Selva Dolun Erdener.Buyurunuz

Ayşe Deniz
Selva'cım herkes şarkıcı, Popçu olmak isterken sen neden Opera'yı seçtin?

Selva Erdener
Ben çok küçükken opera şarkıcılığında kullanılan sesi keşfettim,apartman boşluğunda,banyoda mütemadyen (annemin deyişiyle) bağırırdım,sonra bir gün televizyonda bir oyun vardı ,bilmem hangi operaydı,ama hemen taklit ettim.Benim o sesler hoşuma gitti.Opera olduğunu duydum .Ben böyle şarkı söylemeliyim dedim,ama Ajda ve Sezen söylemedim değil tabii..



Ayşe Deniz
Canlı performansın zorlukları vardır mutlaka,ne bileyim öksürük falan tutar insanı,böyle sorunlarla karşılaşıyor musun?

Selva Erdener
Olmaz mı oluyor tabii, ama sanırım profesyonellik denilen şey bu gibi durumlarda devreye giriyor, hemen bir şeyler yapıp çaresine bakıyorsunçSanırım nefes kontrolü çok önemli.Ama bizim işte cansız performans olamıyor ayrıca:))





Ayşe Deniz
Canım,senin ayrıca Sen,Sen,Sen adında bir albümün var biraz ondan bahsedebilir misin?

Selva Erdener
10 yıl geçti üstünden.Turgay'ın (Selva'nın eşi Turgay Erdener müthiş bir besteci)  bana verdiği en güzel armağan. Hala, hemen hemen her gün yeni güzel sözler duyuyorum sayesinde.Karşılığını ,raf ömrünü uzatarak, bana verdi ,onu seviyorum :)  Bu sonbaharda orkestra şefi,piyanist ,İbrahim Yazıcı ile yeni bir çalışma yaptık,Türk bestecileri şarkılarını söyledim, çok yakında çıkacak, ben de heyecanla bekliyorum.


Ayşe Deniz
Opera seyircisinin genel profili nedir?Gençlerin Opera ve baleye ilgisi nasıl?

Selva Erdener
Birinci, operayı çok sevenler: Herzaman operaya gelirler,her eseri merak ederler,yeniliklere karşı tutucudurlar
İkinci,operaya da gidelim diyenler,herşeyden biraz haberim olsun diye gelenler, geldiklerine memnun olurlar genelde.
Üçüncü olarak tesadüfen yolu düşünler,bazıları aşık olur operaya, artık onlar için kurtuluş yoktur,bazıları, bir daha ayak basmaz :)
Gençler içinde de böyle bir kalabalık var elbette,ama yeni işleri çoğaltmak gerek,özellikle kendi Operamızı yazmadıkça, ve sevilen eserlerimiz olmadıkça, gençlerin ilgisini çekmek çok da kolay değil.Yalnız bizim ülkemizde değil, tüm dünyada.



Selva ve yeni albümünü beraber hazırladıkları İbrahim Yazıcı



Ayşe Deniz
Blogumuzun konusu yaşam tarzı ve gece hayatı.Selva Dolun Erdener Ankara'da nerelere gider?Eğlenmek için hangi mekanları tercih eder?

Selva Dolun Erdener
Bu soruyu daha önce sorsaydın Denizcim sana çok güzel detaylar verirdim, ama son yıllarda dışarı çıkmıyorum.Ama gene de güzel Jazz yapan arkadaşlarımın çaldığı mekanlara gidyorum ara sıra, mesela şu sıra Turunç'a  gittim, ve hoşuma gitti..


Ayşe Deniz
Operada bir hayalet olduğu söyleniyor,doğru mu?

Selva Erdener
Denizcim, hayaletsiz opera mı olur:)


Ayşe Deniz
Çok teşekkürler birtanem

Selva Erdener
Bu eğlenceli sorular çok hoşuma gitti,ben teşekkür ederim..





Sevgili Selva'nın yeni albümünü heyecanla bekliyor, bu arada Sen Sen Sen'i dinlemeye ve Selva'yı sahnede seyretmeye devam ediyoruz.

Facebook'ta Selva Erdener dinleyenler grubu:
http://www.facebook.com/group.php?gid=19046538408&ref=ts



Operadaki hayalet











1 yorum:

  1. Denizcim, bu güzel röportaj için teşekkür ederiz. İlk fırsatta 'Sen Sen Sen' albümünü alıp dinleyeceğim.
    Selva hanımı bu röportajı okuyana kadar tanımıyordum, ama şu hayalet bana nedense çok tanıdık geliyor...

    YanıtlaSil